Harris, Anne


Aktualnie wykłada oraz prowadzi badania w ramach pracy doktorskiej w School of Education na Uniwersytecie Wiktorii w Australii, zajmuje się problematyką transnacjonalizmu, performatywnym charakterem tożsamości oraz kwestią uchodźców. Jest dramatopisarką oraz nauczycielką, jej sztuka Heat została zakwalifikowana do konkursu dramatopisarskiego Patrick White Playwriting Award w 2006. Inna sztuka, Surviving Jonah Salt, została współnapisana i wystawiona przez członków Jute Theatre Co w Cairns oraz Knock Em Down Theatre w Darwin w 2004 roku, a także wydana drukiem przez Playlabs Press. Jej monodram Dust został wystawiony przez Red Dust Theatre na Alice Springs Festival w 2003 roku, później przejęty przez Darwin Theatre Company. Skomponowała muzykę oraz nadzorowała oprawę muzyczną Train Dancing Michaela Wattsa, wystawionej przez Red Dust Theatre w czasie festiwalu w Adelaidzie w 2002 roku. Harris pracowała także jako dramatopisarka i selektorka scenariuszy, prowadziła warsztaty w ramach New York Theatre Workshop, New Dramatists, Soho Rep, Young Playwrights’ Festival Inc., Playworks, NT Writers Centre oraz Australian National Playwrights’ Centre. Jest współzałożycielką i dyrektorką artystyczną Lend Theatre w Nowym Jorku oraz instruktorką Amerykańskiego i Australijskiego Festiwalu Młodych Dramatopisarzy. Posiada tytuł Master of Fine Arts Uniwersytetu Nowojorskiego, gdzie studiowała m.in. z Wendy Wasserstein, Tonym Kushnerem, Arthurem Millerem oraz Eve Ensler.


© http://www.interalia.org.pl
pismo poświęcone studiom queer